Mammas saffranspasta med chiliscampi

Alltid när jag blir bjuden på middag hemma hos mamma frågar hon mig om jag har några önskemål på mat. Varje gång svarar jag: din saffranspasta med scampi!

Nu har vi båda gjort den så många gånger att vi inte mäter upp exakta mått utan höftar lite istället. Det är ett himla bra grundrecept i alla fall och det går jätte bra att krydda på mer efter eget tycke och smak. Perfekt för helgens middagsbjudningar!



4 PORTIONER
1 paket med tagliatelle, beräkna för 4 personer
300-400 g scampi
1 g saffran (2 kuvert)
1 ½ tsk chiliflakes
10 coctailtomater
ruccola sallad
olivolja
flingsalt

Dela coctailtomaterna i halvor.
Koka upp pastan och häll av vattnet.
Häll rikligt med olivolja i en stekpanna, ca 2 cm.
Häll i saffran och chiliflakes i oljan och blanda väl.
Häll i den frysta scampin och fräs dom tills dom fått färg.
Om oljan i stekpannan börjat ta slut, häll i mer så att det är ca 2 cm igen.
Häll över scampin och saffransoljan över den färdigkokta pastan.
Blanda i tomaterna och ruccolan.
Strö över rikligt med flingsalt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja den här är verkligen MUMS!

2011-05-19 @ 13:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0